REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Lakiery samochodowe do roku 2021 – raport

Coraz więcej ludzi, coraz więcej aut, coraz większe zapotrzebowanie na lakiery – oto główny wniosek z raportu firmy Persistence Market Research na temat światowego rynku lakierów samochodowych. Mimo wyzwań, branżę czekają dobre czasy.

lakiery samochodowe

Fot. alex4663 / pixabay.com

Produkcja samochodów rośnie na całym świecie – zgodnie z danymi Organization Internationale des Constructeurs d’Automobiles (OICA) tylko w latach 2010-2013 światowa produkcja aut wzrosła z 77,6 mln do 87,3 mln. Według Persistence Market Research kraje, które jednak najbardziej przyczynią się do rozwoju rynku to Brazylia, Rosja, Indie i Chiny. Coraz lepszy stan ich gospodarki, rozbudowa infrastruktury oraz osobista wygoda mieszkańców sprawią, że pojazdów będzie tam gwałtownie przybywać.

Jeśli chodzi o kontynenty, pierwsza trójka to Azja i Pacyfik (gdzie dominują Chiny i Indie), Europa i Ameryka Północna. Zdaniem ekspertów Persistence Market Research do roku 2020 Ameryka Północna wyprzedzi jednak Europę. Europejski rynek ucierpiał w ostatnim czasie z powodu kryzysu euro, który mocno odbił się na branży motoryzacyjnej (i nie tylko).

Okazje i wyzwania

80% materiałów używanych przy produkcji samochodów pasażerskich to metale. Wymagają one ochrony przed korozją i degradacją – stąd też tak duży popyt na wysokiej jakości lakiery. Autorzy raportu dzielą je na dwie grupy w zależności od zastosowania: OEM oraz renowacyjne. Ponadto klasyfikują je według rodzaju produktu (e-powłoki, podkłady, lakiery bazowe, lakiery nawierzchniowe) oraz formuły (wodorozcieńczalne, rozpuszczalnikowe, proszkowe i UV).

Za sprawą nowych regulacji dotyczących emisji LZO popularne są dziś przede wszystkim lakiery przyjazne środowisku, takie jak wodorozcieńczalne i proszkowe, a także lakiery sieciowane UV. To trend, który nie zmieni się w najbliższych latach, i który na pewno wykorzystać będą chcieli producenci. Największym wyzwaniem, z którym będą się musieli zmierzyć, będą natomiast rosnące ceny surowców, takich jak biel tytanowa (jeden z głównych pigmentów stosowanych w branży lakierów samochodowych).

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA