REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Lakiery samochodowe do 2020 – raport IRL

W roku 2015 sprzedaż lakierów samochodowych OEM lekko spadła. Analitycy IRL uspokajają jednak, że nie jest to trend, który się utrzyma – na najbliższe kilka lat przewidują stabilny wzrost. Z optymizmem mogą spoglądać w przyszłość również producenci lakierów renowacyjnych.

lakiery samochodowe raport IRL

Fot. WerbeFabrik / pixabay.com

Zgodnie z danymi IRL w roku 2015 światowy rynek lakierów samochodowych OEM oraz powłok na części z tworzywa sztucznego osiągnął wielkość produkcji 1,97 mln ton. W stosunku do lat poprzednich przychody z ich sprzedaży lekko spadły – przyczyną tego jest mniejsza produkcja w branży samochodowej OEM w Azji i Ameryce Południowej. Eksperci IRL zapewniają jednak, że nie jest to powód do obaw dla producentów. W ciągu najbliższych kilku lat rynek będzie się stabilnie rozwijał i w roku 2020 powinien już osiągnąć wielkość produkcji 2,28 mln ton.

Rynek lakierów renowacyjnych natomiast ma się cały czas dobrze. W roku 2015 wielkość produkcji w tym sektorze wzrosła i wyniosła 0,77 mln ton. Dominującą rolę odegrał tu region Azji i Pacyfiku, który będzie również najszybciej rozwijać w ciągu następnych pięciu lat.

Rozpuszczalniki nie odpuszczają

Jeśli chodzi o udział produktów wodorozcieńczalnych i rozpuszczalnikowych, sytuacja wygląda nieco inaczej w obydwu analizowanych sektorach rynku powłok samochodowych. Lakiery OEM to już w zdecydowanej większości produkty wodorozcieńczalne, głównie za sprawą surowych przepisów obowiązujących w Europie i Ameryce Północnej. W sektorze lakierów renowacyjnych jednak wciąż dominują systemy oparte na rozpuszczalnikach.

Wśród żywic numerem jeden zarówno na rynku powłok OEM, jak i renowacyjnych, są produkty czysto akrylowe. W przypadku lakierów OEM na drugim miejscu plasują się systemy epoksydowe, ale już dla renowacyjnych – poliuretany.

Rynek wart 20 mld $

Wartość całego rynku lakierów samochodowych, oszacowana przez analityków IRL, to ok. 19,5 mld €, czyli blisko 21,6 mld $. Pod względem wartości największym sektorem rynku pozostają lakiery OEM.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA