a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweKolejny kontrakt Jotun na zastosowanie systemu HSS

Kolejny kontrakt Jotun na zastosowanie systemu HSS

Jotun świętuje podpisanie kolejnego kontraktu dotyczącego zastosowania swojego systemu Hull Skating Solutions (HSS). Umowa została zawarta z firmą Hyundai Heavy Industries (HHI), kontrolującą ok. 10% budowy nowych statków na świecie, oraz jedną z największych linii kontenerowych na świecie, HMM.

Jotun system HSS HHI HMM

Fot. arch. Jotun

Kontrakt podpisany został 8 grudnia. W ramach niego system HSS marki Jotun zostanie zastosowany do proaktywnej inspekcji i czyszczenia kadłubów statków.

System HSS na serii kontenerowców

Jotun zaprezentował swój system w tym roku. Na HSS składa się HullSkater, który przylega do kadłuba statku i w delikatny sposób usuwa z niego organizmy morskie, specjalnie zaprojektowana powłoka przeciwporostowa SeaQuantum oraz zaawansowany monitoring stanu kadłuba. We wrześniu koncern ogłosił, że podpisał kontrakt na jego zastosowanie z pierwszym klientem. Jak wyjaśnia Geir Axel Oftedahl, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Jotun:

HSS czyści powierzchnię kadłuba jeszcze zanim dojdzie do porastania, eliminując dodatkowe opory ruchu statku oraz ograniczając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Równocześnie chroni powłoki i zapobiega rozwojowi na ich powierzchni inwazyjnych gatunków morskich. Porastanie to szczególnie poważny problem, gdy statki długo pozostają w doku.

Obecnie HHI buduje dla HMM serię kontenerowców o pojemności 16 000 TEU. System HSS zostanie wykorzystany, by zapewnić, że spełniają one kryteria środowiskowe oraz zachowują czysty kadłub, zużywając mniej paliwa.

HSS wpisuje się w strategię

Jong-Chul Choi, wiceprezes wykonawczy w HMM, uzasadnia decyzję o kontrakcie z firmą Jotun tym, że linia postawiła sobie ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do roku 2050. System HSS świetnie wpisuje się w jej strategię.

Zrobotyzowane jednostki czyszczące wykorzystywane w systemie HSS są kontrolowane przez ekspertów Jotun poprzez połączenie 4G. Norweski koncern szacuje, że gdyby wszystkie statki poruszające się w trudnych warunkach zastosowały system, emisja dwutlenku węgla w branży morskiej mogłaby zostać zmniejszona o co najmniej 40 mln ton rocznie. Więcej o HSS przeczytać można tutaj.

Źródło: Jotun

Dowiedz się więcej o firmie