REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Kanada dofinansowuje badania nad farbami i powłokami

Dzięki programowi kanadyjskiego rządu dwóch profesorów z Concordia University otrzyma dofinansowanie na swoje badania. Jeden z nich zajmuje się nowoczesnymi powłokami dla przemysłu samochodowego i aeronautyki.

Kanada badania nad powłokami

Fot. arinas74 (sxc.hu)

Profesor Christian Moreau i profesor Malcolm Whiteway z Concordia University zostali nagrodzeni w ramach programu Canada Research Chair (CRC). Decyzję podjęło międzynarodowe grono specjalistów z różnych dziedzin. Każdy z uhonorowanych naukowców przez następne siedem lat co rok będzie otrzymywał 200 000 $ dofinansowania na prowadzenie swoich badań.

Program został powołany, ponieważ rząd Kanady chce uczynić swój kraj światową stolicą nauki i rozwoju. Propagować nowe, przydatne technologie, pomagać naukowcom wprowadzać swe pomysły na rynek i stale poprawiać w ten sposób jakość życia – oto główne cele.

Profesor Whiteway z Wydziału Biologii bada grzyby z gatunku Candida albicans, które wywołują infekcje grzybicze i mogą być szczególnie niebezpieczne dla osób z osłabionym układem odpornościowym. Profesor Moreau natomiast, który pracuje na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Przemysłowej, zajmuje się powłokami i obróbką powierzchni zmniejszającymi zużycie energii w szeroko pojętym przemyśle. Opracowuje między innymi nowoczesne warstwy, które chronią elementy samolotu przed uszkodzeniem pod wpływem gorącego powietrza, zapewniają lepszą opływowość, redukując zużycie paliwa i ograniczają emisję gazów cieplarnianych.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA