REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun – umowa z największą stocznią na świecie

Firma Jotun podpisała porozumienie z największą stocznią na świecie, Hyundai Heavy Industries (HHI). Dotyczy ono produkcji farby morskiej, która zmniejszy emisję rozpuszczalników o 90%.

Jotun umowa HHI producent statków Korea

Fot. arch. Jotun

Porozumienie zostało oficjalnie zawarte w Sandefjord podczas czerwcowej wizyty państwowej prezydenta Korei Południowej w Norwegii. Umowę podpisali członek zarządu Jotun Odd Gleditch Jr oraz dyrektor generalny HHI, Ka Sam-Hyun. Przy podpisywaniu obecny był również koreański Minister Przemysłu, Yunmo Song.

Ka Sam-Hyun wyraził radość z faktu, że dzięki współpracy z Jotunem HHI będzie korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań, które pomogą spełnić wymagania dotyczące emisji rozpuszczalników. Morten Fon, dyrektor generalny Jotun, skomentował:

Jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni z kontraktu z największym na świecie producentem statków. Jeszcze większą satysfakcję sprawia nam jednak fakt, że nasze innowacje przyczynią się do ochrony środowiska naturalnego.

Norweski producent pracował nad nowym typem farby morskiej 13 lat. Nowy antykorozyjny podkład ograniczy uwalnianie rozpuszczalników do środowiska o 80-90%. Emisja LZO do środowiska będzie w tym wypadku wynosiła zaledwie 9 gramów na litr (dla porównania – dla dostępnych obecnie, konwencjonalnych produktów mamy do czynienia z wartością 250 g/l).

Przeprowadziliśmy w Korei i w Norwegii testy, które wykazały, że po 13 latach udało nam się opracować produkt zmniejszający emisję rozpuszczalników o 90%. Prócz tego zapewnia on lepszą ochronę antykorozyjną niż dostępne dotychczas systemy, co pozwala zmniejszyć częstotliwość prac konserwacyjnych. To bardzo korzystna opcja dla operatorów statków

– mówi Erik Risberg, jeden z naukowców zaangażowanych w projekt. Nowy podkład jest już dostępny dla koreańskich stoczni, a także dla wybranych zakładów w Europie. Warunkiem jest doświadczenie w aplikacji podkładów jednowarstwowych.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA