Wygląda na to, że rok 2014 znów należał będzie do firmy Jotun. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku koncern zwiększył swoje przychody o 6% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Przychody firmy Jotun za okres styczeń – sierpień 2014 wyniosły 8,66 mld koron norweskich, czyli nieco ponad 1 mld €. Oznacza to wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 6%.
Zysk operacyjny natomiast spadł o 7% i ukształtował się na poziomie 978 mln NOK (119 mln €). Według prezesa Mortena Fona jest to spowodowane sporymi wydatkami związanymi z rozszerzeniem swojej działalności na nowe obszary rynkowe, głównie w rejonie Bliskiego Wschodu. Koszt wszystkich inwestycji firmy (w tym budowy ośrodków i fabryk w Rosji, Brazylii, Chinach i Omanie) wyniósł 549 mln NOK (66,8 mln €).
Mimo dużych wydatków zarząd widzi przyszłość w różowych barwach. Wygląda na to, że do końca roku warunki na rynku będą sprzyjające – wciąż wysokie ma być zapotrzebowanie na farby ze strony przemysłu morskiego i stoczniowego, zaś ceny surowców będą stosunkowo stabilne. Jest więc spora szansa, że Jotun w 2014 poprawi swoje zeszłoroczne wyniki.
Źródło: Jotun