a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweJotacote Universal S120 wchodzi na światowy rynek

Jotacote Universal S120 wchodzi na światowy rynek

Po trzech latach sukcesów na rynku w Azji Północno-Wschodniej i w Europie Zachodniej firma Jotun zdecydowała się wprowadzić swój produkt do sprzedaży na całym świecie. Mowa o farbie podkładowej Jotacote Universal S120.

Jotun Jotacote Universal S120

Fot. arch. Jotun

Jotacote Universal S120 to pierwszy na świecie jednopowłokowy i wolny od rozpuszczalników system z certyfikatem PSPC. Został już zastosowany na wielu statkach, z których 12 jest już w użyciu, a sześć – w trakcie budowy. Entuzjastyczne głosy na jego temat przekonały producenta, by wprowadzić produkt do sprzedaży na całym świecie.

Efektywność lepsza o 43%

Farba Jotacote Universal S120 wprowadzona została na rynek w Północno-Wschodniej Azji i Europie Zachodniej w 2017 roku. Jest ona oparta na innowacyjnej technologii Covallox, w ramach której tworzone są dodatkowe wiązania kowalencyjne, co gwarantuje lepszą adhezję, wytrzymałość i odporność na korozję. Nowy produkt sprawdził się na rynkach, gdzie był dotychczas obecny. Jak mówi dr Erik Risberg, globalny dyrektor ds. marketingu w Jotun Marine Coatings:

To był wnikliwy proces oceny produktu, poprzedzony rozległymi pracami nad technologią Covallox, które trwały ponad 16 lat, ale wreszcie jesteśmy gotowi, by zaoferować ten unikatowy produkt naszym światowym klientom. Został on sprawdzony na rynku w Korei Południowej, jednym z krajów, gdzie buduje się najwięcej statków na świecie, a także w Niemczech, specjalizujących się w statkach rejsowych. To świetny punkt wyjścia.

Choć definicje produktu „wolnego od rozpuszczalników” różnią się, Jotacote Universal S120 to „prawdziwy” podkład bez rozpuszczalników, ograniczający emisję LZO i dwutlenku węgla. Jednopowłokowy system zmniejsza natomiast złożoność procesu powlekania oraz czas produkcji, poprawiając efektywność procesu budowania statku nawet o 43%.

Bardziej elastyczna i odporna na starzenie

Oprócz tego, jak wyjaśnia Risberg, produkt ma dodatkową zaletę – technologia Covallox sprawia, że nie jest tak kruchy jak tradycyjnie stosowane powłoki rozpuszczalnikowe. Chroni ona powłokę przed procesem starzenia i pomaga jej na dłużej zachować elastyczność, co zmniejsza częstotliwość konserwacji, a tym samym – koszty. Dlatego zdaniem producenta Jotacote Universal S120 ma szansę stać się chętnie wybieraną alternatywą w przemyśle morskim.

Źródło: Jotun

Dowiedz się więcej o firmie