17 listopada 2016 producenci i technolodzy już po raz ósmy spotkają się w Czeladzi na Seminarium Spektrochemu. O tym, jak powstaje jedno z najważniejszych i najlepiej merytorycznie przygotowane wydarzenie branży farbiarskiej, opowiada pan Artur Pałasz, dyrektor Spektrochemu.
Seminaria Spektrochemu wyróżnia to, że wygłaszamy wyniki badań przeprowadzonych w naszym laboratorium w oparciu o surowce, których selekcji dokonaliśmy bez jakichkolwiek ingerencji ich producentów. Jak to możliwe?
Bliska współpraca z ponad 150 producentami farb, lakierów i tynków w Polsce, spotkania biznesowe, szkolenia, konsultacje i inne dają nam obraz problematyki, jaka pojawia się w różnych sytuacjach badawczych, produkcyjnych i wdrożeniowych. Mamy wówczas obraz najczęściej poruszanych na rynku tematów i problemów, po czym powstaje ankieta tematyczna, która co roku przez miesiąc luty jest miejscem głosowania na tematy kolejnego Seminarium Spektrochemu.
29 lutego o 23:59 ankieta zostaje zamknięta, a tematy które uzyskają największą liczbę głosów stanowią dla nas podstawę do rozpoczęcia prac badawczych prowadzonych w okresie od kwietnia do końca września lub połowy października. W marcu ustalany jest program badań, zakres oraz plan pracy na kolejne miesiące.
W czasie tych siedmiu miesięcy przygotowywanych jest kilkaset próbek różnych układów, poszukiwane są rozwiązania surowcowe, recepturowe oraz technologiczne. Dokonujemy selekcji surowców, które są badane w różnych układach w oparciu o stosowaną w Spektrochemie metodykę badawczą. Badana jest powtarzalność dostaw surowca, synergia w układach takich jak farby lateksowe, tynki dyspersyjne, lakiery na drewno i inne, a wszystko w oparciu o tematykę ustaloną podczas głosowania w ankiecie.
http://www.youtube.com/watch?v=7dYbiUUjcT0
Przebadane w tym czasie dziesiątki surowców w różnych układach są podstawą do zaproszenia ich producentów do współpracy. Jeżeli producent surowca (lub dystrybutor) wyraża chęć współpracy, zostają mu przedstawione wyniki badań i staje się partnerem – sponsorem Seminarium. Podczas Seminarium my przedstawiamy wyniki badań, zaś partner – sponsor może przekazać uczestnikom swoje materiały reklamowe, ustawić roll-upy, zamieścić swoje logo w naszych prezentacjach i materiałach seminaryjnych, a także wygłosić kilkunastominutową prezentację firmy.
Udział jako partner – sponsor jest możliwy wyłącznie po przeprowadzeniu przez nas badań surowców z pozytywnym wynikiem, wyróżniającym na tle innych surowców. Nie ma możliwości, aby partnerem i sponsorem Seminarium została firma, która oferuje surowce niskiej jakości lub nie przebadane przez Spektrochem.
To nas wyróżnia na tle innych konferencji i sympozjów, na których przedstawiane są oferty surowcowe różnych producentów, bez weryfikacji ich jakości. Podczas Seminariów Spektrochemu nie przedstawiamy ofert surowcowych ich producentów, lecz rozwiązania i wskazówki cenne dla technologów w ich codziennej pracy z poszczególnymi surowcami w różnych układach.
O Seminariach Spektrochemu piszą wszystkie branżowe portale internetowe oraz prasa branży farb i lakierów. Już kilka lat temu Seminaria Spektrochemu zostały nazwane najbardziej zaawansowanym merytorycznie wydarzeniem przemysłu farb i tynków w Polsce. W ostatnim – VII Seminarium Spektrochemu wzięło udział 150 osób, z czego 130 to technolodzy, pracownicy działów R&D producentów farb, lakierów i tynków.
Seminaria Spektrochemu są organizowane co roku w połowie listopada w Czeladzi, w czterogwiazdkowym Hotelu Szafran. Wysoki standard hotelu oraz komfort sprzyja prowadzeniu wykładów, które jak co roku poprzedza kolacja integracyjna w przeddzień Seminarium. Seminaria prowadzone są w konkretny i rzeczowy sposób, nie brakuje w nich również humorystycznego podejścia prowadzących.
Źródło: Spektrochem