REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

IBP Research: Polski rynek chemii budowlanej w 2016

Firma IBP Research opublikowała dane dotyczące sytuacji polskiego rynku chemii budowlanej w minionym roku. Są powody do zadowolenia.

rynek chemii budowlanej w Polsce w 2016 roku

Fot. MichaelGaida / pixabay.com

Analitycy IBP Research wykorzystali dane z dziesięciu swoich raportów, dotyczących poszczególnych grup produktów (m.in. kleje, tynki, farby fasadowe, systemy dociepleń) i stworzyli w ten sposób syntezę, obrazującą obecną sytuację całego rynku chemii budowlanej.

Zgodnie z tymi danymi sumaryczna sprzedaż chemii budowlanej w roku 2016 w Polsce przekroczyła 2,6 mln ton, a więc w stosunku do roku 2015 wzrosła o 8%. Przychody ze sprzedaży wyniosły 3,8 mld zł netto (wzrost o 10%).

Na rynku działa ponad 100 producentów, ale najwięksi gracze, zaspokajający potrzeby rynku w 90%, to ok. 30 firm. Zdecydowanym liderem jest Grupa Atlas, której odpowiada ilościowo udział 17%, a pod względem wartości sprzedanych produktów – 15%. Na dalszych miejscach plasują się tacy producenci jak Knauf, Baumit, Kreisel, Henkel, Mapei oraz Grupa Saint-Gobain.

Źródło: IBP Research

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA