REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Human Cities – miasta przyszłości według AkzoNobel

Do roku 2050 już 75% ludzi na świecie mieszkać będzie w miastach. Masowa migracja sprawia, że ośrodki miejskie rosną, ale czy stają się również lepszym miejscem do życia? Koncern AkzoNobel chce się przyczynić do tego, aby tak się właśnie stało, stąd inicjatywa Human Cities – Ludzkie Miasta.

Human Cities

Fot. ota_photos / Foter.com / CC-BY-SA 2.0

O tym, co można zrobić, by miasta stały się piękną i przyjazną przestrzenią do życia, AkzoNobel mówi w manifeście akcji Human Cities. Poniżej – sześć najistotniejszych kwestii.

Kolor. Oczywiście jeden z największych światowych koncernów produkujących farby nie mógłby nie wziąć pod uwagę kolorystyki i jej wpływu na nasze życie; zadbana, barwna przestrzeń miejska to nasze lepsze samopoczucie, wiara w swoje możliwości, optymizm; i na odwrót – szare blokowiska i mdłe, bezbarwne biurowce i centra handlowe zabijają kreatywność i tłamszą wyobraźnię; oczywiście wszystko w granicach dobrego smaku

Kolorowe miasta? Czemu nie! Fot. PixelCake (freeimages.com)

Dziedzictwo kulturowe. Nie ma przyszłości bez przeszłości, o czym AkzoNobel, firma z kilkusetletnią tradycją, doskonale wie. Pielęgnowanie kulturowego dziedzictwa, naszej historii, zabytków i dzieł sztuki, to obowiązek każdego z nas. Dlatego także AkzoNobel bierze udział między innymi w projektach UNESCO i stara się uświadomić ludziom, że miasta przyszłości nie mogą powstać na gruzach zabytków, ale wokół nich, czerpiąc z nich inspirację.

Komunikacja. Miasto żyje, gdy wszystkie jego części są dobrze skomunikowane. Ogromna fala imigracyjna do miast to większe problemy z transportem, dlatego konieczna jest szybka rozbudowa i udoskonalenie infrastruktury. AkzoNobel przyczynia się do tego dostarczając swoje specjalistyczne produkty, przede wszystkim szereg powłok ochronnych, od których zależy bezpieczeństwo i niezawodność budowanych obiektów.

Edukacja. Bo nie liczy się tylko to, jak miasto wygląda, ale i co dzieje się za jego murami. Edukacja to podstawa innowacji, bez innowacji natomiast nie może być mowy o nowoczesnych miastach, dlatego trzeba położyć nacisk na szkolnictwo, zwłaszcza w krajach słabo rozwiniętych. AkzoNobel zajmuje się tym w ramach CSR (Corporate Social Responsibility).

Odpoczynek i rekreacja. Miejsca, gdzie można odpocząć, uprawiać sport i nawiązywać kontakty, są duszą miasta. Budując miasta przyszłości nie możemy więc skupiać się jedynie na przestrzeni do mieszkania i pracy, ale również położyć nacisk na obiekty sportowe i rekreacyjne.

Ekologia i zmiany klimatu. Wreszcie – kwestia, która jest dziś na ustach wszystkich… Ekologia. Budynki przyszłości nie tylko nie mogą szkodzić środowisku, emitując szkodliwe związki i nieefektywnie wykorzystując energię, ale i powinny walczyć ze zmianami klimatycznymi, co umożliwiają na przykład farby fotokatalityczne czy chłodne pigmenty. Dlatego też AkzoNobel kładzie nacisk na nowoczesne technologie, które pomogą chronić naszą planetę.

Fot. dkshots / Foter.com / CC-BY-NC 2.0

W ramach inicjatywy Human Cities koncern nawiązał niedawno współpracę z firmą architektoniczną OMA, która ma przeprowadzić badania na temat wpływu miejskiej kolorystyki na rozwój społeczny, kulturowy i ekonomiczny miast. Wyniki tego wspieranego przez AkzoNobel projektu posłużą zarówno architektom i projektantom jak i władzom miejskim i indywidualnym mieszkańcom. Pomogą bowiem zrozumieć, jak ogromne znaczenie ma estetyka miasta.

Więcej informacji na temat Human Cities na stronie AkzoNobel.

Źródło: AkzoNobel

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 3
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA