a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net

Hempel – wyniki za rok 2017

Koncern Hempel podsumował swoje wyniki za rok 2017. Mimo nieznacznych spadków był to dla firmy rok udany, w którym utrzymała ona swój stały kurs biznesowy, stała się marką bardziej widoczną na świecie i umocniła relacje z klientami.

Hempel wyniki za rok 2017

Fot. arch. Hempel

Wzrost organiczny zanotowany przez Hempel wyniósł -0,7%, jednak wynik ten odpowiada obecnej niekorzystnej sytuacji na rynku powłok oraz w sektorach przemysłu, w których działa firma. Spadły również przychody (-3%) i zysk operacyjny (-12%). Udało się utrzymać stosunkowo stabilną marżę EBITDA – wyniosła ona 12,4%, a więc tylko odrobinę mniej niż w roku 2016 (13,2%).

Jak skomentował prezes i dyrektor generalny, Henrik Andersen, w roku 2017 podjęto wiele ważnych inwestycji, a w roku bieżącym koncern jest w pełni gotowy na nowe przejęcia oraz przyjęcie kolejnych przedsiębiorstw do rodziny Hempel. Duński producent chce aktywnie uczestniczyć w konsolidacji przemysłu, a przy tym oczywiście nadal oferować innowacyjne produkty i usługi. Zarząd jest także dumny, że firmie udało się utrzymać dotychczasowy kurs biznesowy mimo wyzwań na rynku.

W roku 2017 firma skupiła się na kontakcie z klientem i na całym świecie umocniła relacje. Poza tym Hempel poczynił kroki, by stać się marką bardziej rozpoznawalną na globalnym rynku – w czerwcu został sponsorem tytularnym Sailing World Championships 2018, które odbędą się w lipcu i sierpniu w Aarhus w Danii. Regaty mają przyciągnąć 1500 żeglarzy z 100 krajów świata, a prócz tego ok. 400 000 widzów.

Eksperci przewidują, że sytuacja w przemyśle morskim nadal nie będzie różowa, zwłaszcza jeśli chodzi o budowę nowych statków. Mimo to zarząd firmy Hempel jest dobrej myśli – przewiduje, że mimo wyzwań uda się utrzymać dobre wskaźniki finansowe.

Źródło: Hempel

Dowiedz się więcej o firmie