REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby przeciwporostowe a zużycie paliwa – potrzebny standard?

To pewne, że farby przeciwporostowe zastosowane na kadłubie statku mogą zmniejszyć zużycie paliwa. Ale jak bardzo? Jest wiele metod, aby to ocenić, ale ich wyniki będą się różnić. Instytut Energii UCL apeluje więc, by wprowadzić jedną, standardową technikę oceny zużycia paliwa.

farby przeciwporostowe zużycie paliwa

Fot. Cholin (sxc.hu)

Latem 2013 instytut Energii University College London przeprowadził niezależny sondaż dotyczący zużycia paliwa. Zapytał 130 osób związanych z przemysłem stoczniowym (właścicieli statków, czarterujących oraz przedstawicieli firm zarządzających), czy stosują techniki obniżania zużycia paliwa oraz czy i w jaki sposób mierzą efekty. Wnioski z sondażu zebrano w specjalnym raporcie, dostępnym na stronie UCL.

Odpowiedzi były niemal identyczne w przypadku osób z Europy i z Azji, co wskazuje na problem o globalnym zasięgu. Okazało się, że:

  • 86% badanych stosowało w ciągu ostatnich pięciu lat techniki obniżenia zużycia paliwa, przy czym w przypadku 70% techniką tą były powłoki; oznacza to, że farby przeciwporostowe są obecnie najczęściej stosowaną i najbardziej efektywną metodą zmniejszania zużycia energii i kosztów eksploatacji statku,
  • 87% uważa, że powinien pojawić się standard dotyczący pomiaru zużycia paliwa,
  • 25% stwierdziło, że standard ten powinien być obowiązkowy, odgórnie narzucony przez IMO (International Maritime Organization).

Zużycie paliwa i metody jego zmniejszania są więc zdaniem osób związanych z branżą problemem bardzo ważnym i wymagającym szczegółowych norm. Jeżeli apel UCL znajdzie swój oddźwięk i powstanie odpowiedni standard, będziemy mogli wreszcie precyzyjnie stwierdzić, jak wiele zawdzięczamy farbom przeciwporostowym.

Źródło: International Paint

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA