REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby morskie do 2024 – raport Global Market Insights

Warunki na rynku sprzyjają branży farb morskich – ochrona środowiska i efektywność są w cenie, dlatego coraz więcej inwestorów decyduje się na wysokiej jakości powłoki przeciwporostowe. Pozytywne prognozy prezentuje najnowszy raport Global Market Insights.

farby morskie Global Market Insights

Fot. Andrew Albertson / Foter / CC BY-NC-ND 2.0

Zgodnie z raportem Global Market Insights do końca roku 2024 rynek farb morskich ma już osiągnąć wartość 14,15 mld €.

Budowa i konserwacja

Głównym czynnikiem napędzającym rozwój rynku jest dynamicznie działający przemysł stoczniowy, głównie w Chinach, ale również w Japonii, Korei Południowej, na Filipinach i Tajwanie. Coraz większą uwagę zwraca się przy tym na sprawność, trwałość i efektywność pracy statków, którym sprzyjają wysokiej jakości powłoki lakiernicze – dlatego przemysłowcy coraz chętniej w nie inwestują.

Oprócz tego prowadzi się dużo prac w suchym doku, stąd duże zapotrzebowanie na powłoki przeciwporostowe. Nawet jeżeli produkcja statków w najbliższych latach spadnie, pracy dostarczą producentom farb okręty wyprodukowane w minionej dekadzie, wymagające konserwacji i napraw.

Problemy z LZO

Wśród czynników niekorzystnie wpływających na rozwój rynku można natomiast wymienić zmienne ceny surowców (ropa naftowa, miedź, dwutlenek tytanu) oraz ograniczenia zawartości LZO. Mimo intensywnych prac technologicznych, farby dla przemysłu stoczniowego wciąż jeszcze oparte są w większości na toksycznych dodatkach i wykazują stosunkowo dużą emisję LZO, dlatego wprowadzane regulacje prawne mogą sprawić producentom duży kłopot.

Źródło: european-coatings.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA