REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby drogowe do 2020 – co czeka rynek?

Ile rocznie zarabiają producenci farb drogowych? W jakim kierunku rozwijać się będzie w najbliższych latach ta branża? Na te pytania odpowiadają specjaliści Frost & Sullivan.

farby drogowe

Fot. dvaires / Foter.com / CC-BY-NC 2.0

Zgodnie z oszacowaniami Frost & Sullivan przychody ze sprzedaży farb drogowych na całym świecie wyniosły w 2013 roku 2,23 mld $. Przewiduje się, że do roku 2020 wartość ta lekko wzrośnie – do 2,62 mld $. W Europie wzrost ten będzie przede wszystkim zasługą nowych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, w Ameryce Północnej – systemów wodorozcieńczalnych.

Przełamać niechęć konserwatystów

Rozwój rynku farb drogowych napędza przede wszystkim potrzeba coraz bezpieczniejszych dróg. W cenie są zarówno tradycyjne produkty wykorzystywane do prac renowacyjnych i przy budowie nowych obiektów, jak i technologiczne nowinki – farby do inteligentnego oznakowania dróg, informującego kierowcę o warunkach na drodze (patrz: projekt Smart Highway).

Innowacyjne rozwiązania potrzebują jednak kilku lat, aby na dobre zagościć w branży. Konserwatywnych inwestorów nie przekonują bowiem ich niezwykłe właściwości i wciąż wolą sprawdzone, niedrogie produkty. Z myślą o nich opracowuje się nowe, bardziej odporne na ścieranie formuły tradycyjnych farb.

Konkurencyjna kolej

Zagrożeniem dla rynku może być konkurencja w postaci kolei. Spora część pieniędzy, które mogłyby zostać przeznaczone na rozbudowę i renowację dróg, przeznaczana jest obecnie na infrastrukturę kolejową. W tych warunkach szansą dla producentów farb drogowych jest nawiązanie ścisłych relacji z dostawcami i innymi graczami na rynku i tym samym lepsza kontrola ceny i jakości swoich produktów.

Źródło: Frost & Sullivan

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA