REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Dürr buduje lakiernię Volkswagena w Polsce

Dürr przystąpił do budowy lakierni Eco+Paintshop we Wrześni, w której produkowany będzie Volkswagen Crafter II dla Volkswagen Poznań Sp.o.o. Produkcja nowego modelu ruszy jesienią 2016.

Dürr Volkswagen

System EcoDC MACS, który zostanie zastosowany w powstającej lakierni we Wrześni, pozwala uzyskać wysokiej jakości powłokę elektroforetyczną niższym kosztem. Fot. arch. Dürr

Budowana dla Volkswagen Poznań lakiernia, zamówiona w drugim kwartale tego roku, to jeden z największych projektów w historii firmy Dürr. Zgodnie z obowiązującymi dziś standardami obiekt będzie przyjazny środowisku, a przy pracach lakierniczych, jakie będą się w nim odbywać, zużywane będą znacznie ograniczone ilości wody, energii i materiałów.

Jako główny wykonawca Dürr nie tylko dostarcza sprzęt lakierniczy, ale również ponosi odpowiedzialność za konstrukcję całego budynku. Jego zadaniem jest budowa zbiorników w strefie obróbki wstępnej i elektrodepozycji, linii nanoszenia podkładu, dwóch linii nanoszenia warstwy bazowej i dwóch linii nanoszenia lakieru nawierzchniowego wraz z kabinami do malowania natryskowego, piecami, taśmami i systemem puryfikacji spalin.

Jednym z przyjaznych środowisku rozwiązań, zastosowanych w lakierni Eco+Paintshop, będzie energooszczędny system EcoDC MACS do powlekania elektroforetycznego. Zapewnia on lepszą kontrolę procesu, mniejsze zużycie energii i wyższą jakość powłoki. Transport karoserii do zbiorników do powlekania elektroforetycznego będzie się odbywał przy udziale jednego z najdłuższych przenośników, jakie zostały kiedykolwiek zbudowane.

W lakierni pojawi się szereg robotów biorących udział w produkcji. Malowaniem zewnętrznych i wewnętrznych części pojazdu zajmie się 36 robotów typu EcoRP E i EcoRP L, zaś urządzenie EcoBell3 w połączeniu z EcoLCC2 umożliwią zmianę koloru warstwy bazowej w zaledwie kilka sekund.

Straty farby zostaną zminimalizowane dzięki systemowi EcoDryScrubber. Odzyskiwanie cząsteczek farby z krążącego w lakierni powietrza odbywa się w tym wypadku bez udziału wody i chemikaliów, co umożliwia niemal zamknięty obieg powietrza i oszczędność energii sięgającą 60%.

Więcej na temat budowanej właśnie lakierni oraz udoskonaleń, jakie zostaną w niej zastosowane, przeczytać można na stronie Dürr.

Źródło: Dürr

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA