REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

DSM z żywicami Decovery wkracza w świat digitalizacji

DSM we współpracy z GIGA, Toxnot i Chenyang Paint odważnie wkracza w świat digitalizacji. Firma postanowiła udostępnić w formie cyfrowej dane dotyczące składu jej żywic. Cel? Większa przejrzystość, jeśli chodzi o składniki wykorzystywane w branży budowlanej.

DSM digitalizacja Decovery

Fot. OpenClipart-Vectors / pixabay.com

W ramach projektu firma Royal DSM zamierza całkowicie zdigitalizować informacje dotyczące składu jej przyjaznych środowisku żywic Decovery. W ten sposób dane te będą dostępne dla wszystkich podmiotów wzdłuż całego łańcucha dostaw, dzięki czemu gracze na rynku będą mogli wybierać bardziej przyjazne środowisku alternatywy. Współpraca ma być dla całego świata przykładem wdrażania dobrych praktyk.

Dostęp do danych przez odpowiednie platformy

DSM wykorzysta platformę zarządzania i oceny danych Toxnot, by udokumentować skład swoich produktów i uczynić go powszechnie dostępnym. Wprowadzone informacje dostaną się następnie do Origin – bazy publiczne dostępnych danych dotyczących materiałów budowlanych – gdzie uzupełnione zostaną o inne kluczowe dane, dotyczące m.in. śladu węglowego, oraz zdjęcia i inne parametry.

Powstały w ten sposób pakiet informacji dostępny będzie dla architektów, projektantów wnętrz oraz wszystkich zainteresowanych. Otrzymają oni do nich wgląd poprzez platformy takie jak mindful Materials czy odpowiednie oprogramowanie (np. Matter). W ten sposób każdy klient będzie mógł wybrać produkt, który będzie ściśle spełniał jego wymogi, nie obawiając się o kwestie bezpieczeństwa.

Pokazać to, co dotychczas niewidoczne

DSM stał się pierwszym producentem żywic do produkcji farb, który gwarantuje przejrzystość w zakresie składników w branży przemysłowej. W ten sposób firma realizuje cele ustanowione w ramach dbałości o środowisko dla swojego oddziału Coating Resins. Partnerzy z dużym uznaniem wypowiadają się o jej decyzji. Jak zauważa Pete Girard, dyrektor generalny Toxnot:

Składniki takie jak żywice, które zostają wmiksowane w skład farby, są zwykle niewidoczne dla końcowego użytkownika. Obecnie DSM to zmienia. Na przykładzie swoich żywic Decovery pokazuje to, co stanowi rdzeń farby czy powłoki.

Ryan Dick, dyrektor operacyjny GIGA, dodaje, że przemysł chemiczny opiera się zapotrzebowaniu na zdrowe i przyjazne środowisku alternatywy, ponieważ wiąże się to z dużą ilością pracy i zaangażowania. DSM przeciera szlaki i pokazuje, że nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać.

Nie wszyscy się boją

Kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że branża farb nie ucieknie przed digitalizacją. Cytowaliśmy wypowiedź twórcy platformy Allchemist, Bojana Buinaca, o absurdalnej obawie koncernów chemicznych przed ujawnianiem składu swoich produktów – czymś, co jest standardem w wielu innych branżach – ze względu na konkurencję.

Jak widać jednak, są również producenci, którzy rozumieją, że branża farb i powłok w końcu będzie musiała poddać się zmianom. I sami odważnie wchodzą w świat danych cyfrowych. Pozostałym graczom na rynku pozostaje pójść w ich ślady.

Źródło: DSM

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA