REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Cold-spray do naprawy części samolotów

Techniki naprawy skorodowanych części samolotowych wymagają często użycia wysokiej temperatury, która szkodzi podłożu. Grupa amerykańskich badaczy i technologów opracowała jednak technologię natrysku na zimno, która eliminuje ten problem.

cold-spray naprawa części samolotów

Fot. jhill365 / pixabay.com

Prace prowadzone były wspólnie przez Uniwersytet w Akron oraz firmę Airborne Maintenance and Engineering Services z Ohio, zajmującą się obsługą techniczną samolotów. Ich owocem była technika nanoszenia powłok typu cold-spray, która umożliwia szybką i bezproblemową naprawę skorodowanych części.

Technologia ta, nazwana Supersonic Particle Deposition (SPD), to natrysk pod wysokim ciśnieniem. Cząsteczki w strumieniu naddźwiękowym osadzane są na podłożu z taką siłą, że natychmiast tworzą z nim wiązanie. Technika nie wymagana grzania, nie musimy się więc przejmować niekorzystnym wpływem wysokiej temperatury na podłoże, jak w przypadku innych metod naprawy (spawania czy natrysku termicznego).

Opracowaniem rozwiązania od strony technicznej zajęła się firma Airborne Maintenance and Engineering Services, naukowcy z Uniwersytetu w Akron dostarczyli natomiast dowodów na to, że jest ono skuteczne i powinno otrzymać zgodę na zastosowanie w praktyce przemysłowej. Obecny etap poprzedziły dwa lata badań z użyciem robota, finansowanych przez amerykański rząd.

Jak zapewnia Greg Smith z Airborne Maintenance and Engineergin Services, technologia może przynieść branży duże korzyści. Jej zastosowanie oznacza bardziej zaawansowany proces produkcji i naprawy części samolotów, więcej stanowisk pracy oraz rozwój lokalnej gospodarki.

Źródło: paintsquare.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA