REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Clariant – co dalej?

Plany połączenia z amerykańskim Huntsmanem legły w gruzach, jaka więc będzie przyszłość firmy Clariant? Media sugerują, że zainteresowany jej przejęciem może być Evonik, zarząd jednak zaprzecza.

Clariant

Fot. arch. Clariant

Po tym, jak fundusz hedgingowy Corvex za pośrednictwem przedsiębiorstwa White Tale stanowczo pokrzyżował plany połączenia firmy Clariant z Huntsmanem, trwają spekulacje na temat przyszłości szwajcarskiego producenta. Media sugerują, że zakup jego akcji rozważa inwestor finansowy CVC Capital. Prawdopodobnie jednak jest on zainteresowany jedynie przejęciem oddziału Plastics and Coatings.

Dyskutuje się również możliwość zakupu firmy przez CVC Capital wspólnie z partnerem – Evonik. W roku 2008 CVC kupił 25,1% akcji Evonik i był ich posiadaczem przez pewien czas. Obecnie formalne więzi się rozluźniły (pozostałe 4,2% akcji Evonik w rękach CVC zostało sprzedane w ubiegłym roku), ale obydwa przedsiębiorstwa pozostają w przyjacielskich stosunkach.

Komentując sprawę Evonik stwierdził jednak, że nie jest zainteresowany zakupem Clarianta. Obecnie koncern zajęty jest włączaniem w swoje struktury nowo nabytych jednostek: Air Products oraz oddziału krzemionki JM Huber.

Źródło: european-coatings.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA