Firma IBP Research sprawdziła, jak ma się obecnie nasz rodzimy rynek chemii budowlanej. Okazało się, że sprzedaż tego typu produktów w roku 2015 znacznie przekroczy zeszłoroczną.
Wśród branych pod uwagę artykułów chemii budowlanej obok klejów, systemów dociepleń, gładzi i tynków znalazły się również farby fasadowe. Według danych IBP Research sprzedaż tego typu produktów w roku 2015 wyniesie 3,5 mld zł netto, czyli o 7,1% więcej niż w roku 2014. Ilościowo przewiduje się sprzedaż rzędu 2,5 mln ton, co oznacza wzrost o 6,8% w stosunku do zeszłorocznej.
Na polskim rynku mamy jednego zdecydowanego lidera, jeśli chodzi o produkcję i sprzedaż chemii budowlanej. Jest nim Grupa Atlas (wraz ze swoimi markami: Dolina Nidy, Gipsar, Nowy Ląd, Izohan, Izolmat, Optyzar, WiM), której przypada aż 19% udziału w całym rynku pod względem ilości oraz 17% pod względem wartości sprzedanych produktów.
Na dalszych miejscach plasują się firmy Knauf, Baumit, Henkel (z marką Ceresit), Kreisel i Mapei. Wraz z Atlasem tworzą one grupę, której ilościowo odpowiada 57% rynku, zaś pod względem wartości – 46%. Jak twierdzą eksperci, po dłuższym okresie burzliwych zmian, przejęć i fuzji rynek się ustabilizował – dominuje kilka marek o silnej, ustalonej pozycji.
Źródło: izolacje.com.pl