REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Branża drzewna i kosmetyczna potrzebuje biocydów

Według badania Global Market Insights rynek biocydów do roku 2026 ma osiągnąć wartość 15,94 mld $. Wzrost zapotrzebowania na środki biobójcze to przede wszystkim zasługa branży kosmetycznej i środków ochrony osobistej, ale również branży ochrony drewna.

biocydy raport branża drzewna branża kosmetyczna

Duże zapotrzebowanie na biocydy to m.in. zasługa branży produktów do ochrony drewna – w tym do zabezpieczania antyków. Fot. klimkin / pixabay.com

Biocydy to środki chemiczne o działaniu czyszczącym i ochronnym, wykorzystywane m.in. w branży spożywczej i kosmetycznej, ale również w przemyśle i w produkcji farb. Stale poszukiwane są tu nowe, skuteczne rozwiązania, które staną się podstawą wysokiej jakości produktów o niskiej toksyczności.

Producenci nadrabiają straty po kwarantannie

Prace badawczo-rozwojowe nad nowymi biocydami są prowadzone przede wszystkim w Ameryce Północnej i Europie, gdzie tego typu środki podlegają coraz bardziej surowym ograniczeniom. Nowe, mniej toksyczne, przyjazne środowisku rozwiązania zwiększają konkurencję, a tym samym napędzają lokalne rynki.

Pandemia COVID-19 z pewnością wywarła na rynek dość duży wpływ. Kwarantanna była przede wszystkim utrudnieniem dla handlu i produkcji, ale również wymusiła okresowe zamknięcie punktów z fast foodem i restauracji. Producenci biocydów robią jednak obecnie wszystko, by nadrobić straty.

Biocydy potrzebne do ochrony drewna

Ważnym czynnikiem napędzającym rynek jest i będzie w najbliższym czasie sektor środków do ochrony drewna. W roku 2026 jego wartość ma przekroczyć 1,6 mld $. Oznacza to, że do roku 2026 sektor ten rozwijać się będzie w tempie 4,5% rocznie.

Rośnie przede wszystkim zapotrzebowanie na produkty do ochrony mebli antycznych przed szkodnikami. I choć jest to wciąż dosyć niszowy sektor, przynosi coraz większe zyski i wytwórcy intensywnie pracują nad tym, by spełnić jego potrzeby.

Ogółem ochrona drewna to dziś ważna branża dla producentów biocydów. Dostarczane przez nich środki zabezpieczają drewno nie tylko przed termitami, ale również przed grzybami, mrówkami i innymi owadami niszczącymi ten wrażliwy materiał. Dodatkowo produkty te chronią przed czynnikami środowiskowymi, takimi jak wilgoć, deszcz czy słońce.

W kosmetyce – do walki z bakteriami

Drugim bardzo ważnym dla producentów biocydów sektorem jest produkcja kosmetyków i środków antybakteryjnych, popularnych ze względu na szybkie działanie czyszczące i odkażające, a także postępujące starzenie się społeczeństwa. Zgodnie z prognozami ekspertów GMI w Europie wartość tego sektora rynku biocydów w roku 2026 przekroczy 3,3 mld $.

Ogółem rynek biocydów do roku 2026 ma rosnąć w tempie 4,5%, osiągając na koniec prognozowanego okresu wartość prawie 16 mld $. Wśród najważniejszych producentów w tej branży wymienia się m.in. firmy AkzoNobel, Lonza, BASF, Solvay, Dow Chemical Company, DuPont, Lanxess czy Clariant.

Źródło: Global Market Insights

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA