REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

BCF: nastroje w branży farb nigdy nie były tak złe

Brytyjska Federacja Powłok informuje o obecnych nastrojach w branży. Nie jest dobrze – badany regularnie współczynnik pewności biznesowej producentów jest obecnie niższy niż kiedykolwiek.

BCF nastroje w branży farb

Fot. rawpixel / pixabay.com

Podobnie jak wszystkie inne sektory produkcji, przemysł farbiarski doświadczył bardzo trudnej sytuacji w związku z pandemią. Podczas gdy farby w sprzedaży detalicznej oraz powłoki i tusze na opakowania w czasie kwarantanny cieszyły się dużym zainteresowaniem, sprzedaż w sektorze farb przemysłowych, profesjonalnych powłok dekoracyjnych czy tuszy o innych przeznaczeniach spadła od 20 do 50%.

Współczynnik pewności biznesowej drastycznie spadł

Trudna sytuacja odbiła się na ostatnim sondażu przeprowadzonym wśród brytyjskich producentów. O nastroje zapytano ich w czerwcu tego roku. Pewność biznesowa spadła do najniższego poziomu od roku 2012, gdy zaczęto przeprowadzać sondaż.

BCF nastroje w branży farb

Fot. arch. BCF

Choć w ostatnich latach pewność biznesowa producentów mocno się wahała, nigdy nie była tak niska – uzyskany współczynnik pewności biznesowej wyniósł zaledwie 37,0. Oznacza to, że spadł aż o 50% w porównaniu z dotychczasową średnią wartością 71,3.

Producenci farb DIY bardziej optymistyczni

Współczynnik różni się jednak w różnych sektorach branży. Na przykład producenci farb dekoracyjnych i do drewna są nastawieni optymistycznie – 67% spodziewa się, że ich sprzedaż w Wielkiej Brytanii w drugiej połowie roku 2020 będzie wyższa niż w tym samym okresie w 2019. Kwarantanna poprawiła ich sytuację, ponieważ wiele osób wykorzystało czas w domu na remonty i prace domowe. Ten trend ma się utrzymać również jesienią.

Zdecydowanie inne są nastroje producentów farb przemysłowych. 95% przewiduje, że ich sprzedaż w drugiej połowie roku 2020 spadnie w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019. O ile? Najczęściej przewidywane wartości wynosiły 10-30%. Również 50% producentów tuszów drukarskich spodziewa się spadków. Obawy te dotyczą przede wszystkim niewielkich firm – w tej grupie pesymistyczne nastroje deklaruje aż 72% producentów.

Powrót do normalności? Najwcześniej w 2022

Jeśli chodzi o jasne strony – 47% producentów nie przewiduje na razie zwolnień. Konieczność redukcji zespołu potwierdza zdecydowanie jedynie 20% firm. Zwolnień udało się uniknąć, wprowadzając w okresie kwarantanny tymczasowe przymusowe urlopy.

To, jak szybko branża farb i powłok wstanie z kolan, zależy od tego, jak szybko odrodzi się cały brytyjski sektor produkcyjny i budowlany. Większość członków Brytyjskiej Federacji Powłok nie spodziewa się jednak powrotu do wyników sprzed pandemii przynajmniej do końca roku 2021.

Pandemia i Brexit

Jakby tego było mało – sen z powiek spędza brytyjskim producentom również Brexit, który może poważnie skomplikować wymianę handlową z państwami Unii Europejskiej. Jak komentuje dyrektor generalny BCF, Tom Bowtell:

Najnowsze badanie współczynnika pewności biznesowej pokazuje jasno, że nasi członkowie mają za sobą bardzo trudny, pełen wyzwań okres, a obecnie stoją przed możliwymi konsekwencjami twardego Brexitu, w ramach którego powstaną być może osobne przepisy dotyczące środków chemicznych dla Wielkiej Brytanii. Naciskamy na brytyjski rząd, by w ramach umów o wolnym handlu z Unią Europejską zagwarantował tak bliskie przepisy w branży chemicznej, jak to tylko możliwe.

Źródło: BCF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA