REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

BASF – wyniki za rok 2014

BASF opublikował swoje wyniki finansowe za rok 2014. Kolejny rok z rzędu utrzymuje sprzedaż i zysk na przyzwoitym poziomie, mimo niekorzystnej sytuacji ekonomicznej, zwłaszcza w Europie.

BASF

Od lewej: Hans-Ulrich Engel, dyrektor finansowy, Kurt Bock, Prezes Zarządu BASF oraz Elisabeth Schick, Wiceprezydent Senior ds. Komunikacji i Kontaktów z Rządem. Fot. arch. BASF

W IV kwartale 2014 wyniki były następujące:

  • sprzedaż – 18,0 mld € (spadek o 0,6%),
  • EBIT przed wydatkami specjalnymi – 1,5 mld € (wzrost o 2,8%).

W całym roku 2014:

  • sprzedaż – 74,3 mld € (wzrost o 0,5%),
  • EBIT przed wydatkami specjalnymi – 7,4 mld € (wzrost o 4%).

Jak komentuje prezes BASF, Kurt Bock, w roku 2014 udało się osiągnąć zamierzony cel. Firma zwiększyła zysk, nawet mimo bardzo rozczarowującej sytuacji ekonomicznej w Europie, i utrzymała koszty pod ścisłą kontrolą.

Zysk w skali całego roku to głównie zasługa oddziałów Chemicals, Performance Products oraz Functional Materials & Solutions. Wzrost sprzedaży zanotowano jednak we wszystkich oddziałach. Satysfakcjonujące wyniki udało się osiągnąć nawet mimo niekorzystnych efektów walutowych oraz konieczności obniżenia cen (związanej ze spadkiem cen oleju).

Sektor Functional Materials & Solutions, do którego należy oddział farb i powłok BASF Coatings, poradził sobie w tym roku bardzo dobrze. W ostatnim kwartale sprzedaż wzrosła o 8%, a w skali całego roku – o 3% (głównie za sprawą produktów dla przemysłu samochodowego). Wzrósł także EBIT przed wydatkami specjalnymi, co jest przede wszystkim zasługą działów Catalysts i Coatings.

Mimo niezbyt optymistycznych prognoz na rok 2015, zarząd jest pełen energii i optymistycznie nastawiony. Jego główny cel w tym roku to zwiększyć choćby minimalnie sprzedaż.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA