REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

BASF: więcej kobiet na czele firmy!

BASF chce zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych w swoich strukturach na całym świecie. Cel? 30% kobiet na tych stanowiskach do roku 2030.

BASF kobiety

Fot. arch. BASF

W końcówce roku 2019 udział kobiet na stanowiskach kierowniczych BASF wynosił 23% (podczas gdy w 2018 roku: 21,7%). Udział ten z roku na rok jest konsekwentnie zwiększany: w 2015 roku BASF ustanowił sobie za cel 22-24% kobiet na wysokich stanowiskach do roku 2021 i cel ten udało mu się osiągnąć już dwa lata przed terminem.

Kobieca perspektywa – nowatorskie pomysły

BASF dąży do realizacji swojego celu, angażując wszystkie swoje oddziały na świecie – zarówno te dobrze rozwiniętych krajach zachodnich, jak i w regionach rozwijających się.

Firma szczególnie koncentruje się na obsadzaniu kobiet na stanowiskach w obrębie trzech poziomów poniżej zarządu. Obecnie ich udział wynosi na tych poziomach zaledwie 15,8%, a właśnie tam kobiety mogą się w dużym stopniu przyczynić do tworzenia bardziej zróżnicowanej kultury korporacyjnej. Jak komentuje Martin Brudermüller, prezes zarządu BASF:

Chcemy w większym stopniu uwzględnić kobiety i ich zdolności w grupie kierowniczej BASF. Jako firma, którą napędzają badania i innowacje, zdajemy sobie sprawę ze znaczenia różnych sposobów myślenia i pracy. Odmienne perspektywy owocują nowatorskimi pomysłami i rozwiązaniami dla naszych klientów.

Nowy cel wpisuje się również w społeczną strategię korporacyjną BASF. Koncern chce dążyć do rozwoju, ale również wnieść pewną wartość istotną dla społeczeństwa.

Promowanie utalentowanych kobiet

Do zaangażowania w realizację nowego celu zobligowane są wszystkie osoby na stanowiskach kierowniczych BASF. W jaki sposób? Wcześnie rozpoznając talenty, rozwijając je i nominując kobiety na wyższe stanowiska. Ważne, by wyławiać talenty już wśród najmłodszych pracowników, dlatego koncern oferuje program zindywidualizowanych szkoleń i mentoringu.

Od roku 2016 BASF jest członkiem niemieckiej inicjatywy Chefsache. Sieć ta, skupiająca liderów z branży przemysłowej, środowiska akademickiego i sektora publicznego, dąży do zmian społecznych, w które wpisuje się m.in. zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych w Niemczech.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA