REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

BASF dla BMW – ekoefektywny proces lakierowania

Grupa BMW we współpracy z firmą Dürr i koncernem BASF opracowała nowy, ekoefektywny proces lakierniczy. Po jego wdrożeniu w fabryce w Monachium będzie ona emitowała rocznie o 12 000 mniej ton CO2 niż dotychczas.

BASF BMW ekoefektywny proces lakierowania

Fot. arch. BASF

Tak zredukowana ilość emitowanego w czasie lakierowania dwutlenku węgla oznacza, że produkowane w Monachium auta BMW będą mogły przejechać pierwsze 420 kilometrów z zerowym śladem węglowym. Prócz tego proces pozwoli w skali roku zaoszczędzić mnóstwo energii – ilość, która wystarczyłaby 250 000 mieszkańcom Monachium do robienia prania raz w tygodniu przez cały rok.

Jak wyjaśnia dr Hans Schumacher z działu Application Technology firmy Dürr, proces lakierowania to jeden z najbardziej energochłonnych etapów produkcji samochodów. Dlatego też eksperci trzech koncernów – BMW, Dürr oraz BASF – połączyli swe siły, aby zwiększyć ekoefektywność tego procesu, zmniejszyć zużycie surowców oraz uczynić w przyszłości produkcję aut bardziej przyjazną środowisku.

Nowa, rewolucyjna technologia lakierowania samochodów pomija jeden ze standardowych etapów tego procesu – nanoszenie lakieru podkładowego. W konwencjonalnych systemach wygładza on powierzchnię oraz chronią powłokę elektroforetyczną, najbardziej wewnętrzną warstwę powłoki lakierniczej, przed promieniami UV. BASF wyeliminował podkład, nadając jego ochronne właściwości nowo opracowanemu wodorozcieńczalnemu lakierowi bazowemu.

Ten zintegrowany proces, porównany z dwoma innymi, wykorzystującymi lakier podkładowy, okazał się pod wieloma względami korzystniejszy i efektywniejszy. W porównaniu z obecnie stosowanymi technologiami ogranicza on zużycie energii i emisję CO2 o ok. 20% i pozwala na duże oszczędności.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA