a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłowePół miliona funtów na farby przeciwporostowe

Pół miliona funtów na farby przeciwporostowe

Brytyjska agencja innowacji Technology Strategy Board przeznaczy 0,5 mln funtów na dwuletni program badawczy, którego celem będzie opracowanie nowej generacji farb przeciwporostowych. W przedsięwzięciu weźmie udział między innymi koncern AkzoNobel.

farby przeciwporostowe

Projekt dofinansowany przez Technology Strategy Board to kolejna szansa na niedrogie, efektywne i przyjazne środowisku farby przeciwporostowe. Fot. Rafikk (Wikimedia Commons)

Dotacja, którą otrzyma projekt związany z innowacyjnymi farbami przeciwporostowymi, została przyznana przez Technology Strategy Board w ramach konkursu Materials Innovation for a Sustainable Economy. Konkurs miał zachęcić producentów oraz jednostki badawcze do wspólnego poszukiwania nowoczesnych materiałów, które pomogą chronić środowisko.

Propozycję badań nad powłokami przeciwporostowymi przedstawił zespół w skład którego wchodzą oddział International Paint od AkzoNobel, Uniwersytet w Liverpoolu, Uniwersytet w Newcastle oraz Revolymer plc. Liderem grupy ma być AkzoNobel, pozostali członkowie zaś wspierać koncern dostarczając mu niezbędnych ekspertyz. Uniwersytet w Liverpoolu udostępni swój sprzęt do obróbki i funkcjonalizacji powierzchni oraz urządzenia do obrazowania, Revolymer plc zapewni wysokiej jakości polimery, zaś specjaliści z Uniwersytetu w Newcastle są gotowi wesprzeć projekt swą wiedzą na temat morskiej flory i fauny oraz procesu porastania statków.

Brytyjska agencja Technology Strategy Board wspiera innowacyjne projekty, które służą ochronie środowiska i przyspieszają rozwój ekonomiczny. Fot. Technology Strategy Board

Technology Strategy Board postanowił przeznaczyć na ten cel swoje środki, ponieważ porastanie kadłubów statków to w ostatnim czasie wyjątkowo drażliwy problem. Wiadomo, że opracowanie skutecznych metod walki z nim zmniejszyłoby ciężar statku, a tym samym zredukowałoby zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych. Jest to więc cel, do którego zdecydowanie warto dążyć.

To już drugi tego typu projekt, w który angażuje się AkzoNobel. Poprzedni to powołany do życia przez Unię Europejską program SEAFRONT.

Źródło: pcimag.com